Контакти

«Кам’яна Могила. Реінкарнація»

    2372691284.gif10 лютого Музей історії міста Кам’янського презентує виставку «Кам’яна Могила. Реінкарнація». Презентація відбувається в рамках співпраці між музейниками Кам’янського, що на Дніпропетровщини, і Львівським музеєм історії релігії.
    Кам’яна Могила (степовий пагорб) – витвір природи, що зберігся на півдні України, – своєрідний храм, який об’єднує три світи: небесний, земний та підземний. І цю роль пісковиковий пагорб виконував багато тисячоліть…
    Здавна ці місця приваблювали до себе дослідників. Не оминають їх сьогодні і художники, намагаючись віднайти відповіді на приховані в надрах Кам’яної Могили сакральні таємниці. Заслуговує на увагу проект тріади українських митців, членів Національної спілки художників України, Анатолія Фурлета, Сергія Лаушкіна, Олександра Чегорки.


    – Це спроба художньої реконструкції духовного простору Кам’яної Могили через особливі  енергоінформаційні  потоки, своєрідна реінкарнація, або перевтілення, давніх знаків і символів у модерному контенті українського мистецтва, – відзначила Наталія Буланова, кандидат історичних наук, директор Музею історії міста Кам’янського.
    На виставці представлено роботи, виконані у різних жанрах, але їх об’єднує одна тема: три світи Кам’яної Могили.  Малюючи вдень і вночі, тріада митців намагалися передати таємничу силу пам’ятки.
    Так, Олександр Чегорка на вершині святилища, безпосередньо на його каменях, залишив невеликий сувенір – серію «Малюнки на кам’яній могилі», виконану піском: «Місячне сяйво», «Мовчання», «Народження світла». Роботи створені в техніці ленд-арт, тому залишилися тільки на фотографіях (фотографії представлені на виставці). Художник балансує між різними техніками, віддаючи перевагу природним матеріалам та чистим яскравим енергетичним кольорам. У пісковику шукає образи всього сущого на землі: «До неба», «Червона гора», «Жертвопринесення», «Сон». На оргаліті темперними фарбами він зобразив «Молитву жінці» та ін.
    Живописець, графік Сергій Лаушкін веде свої творчі пошуки не тільки в картинній площині, наповнюючи її глибоким таємничим змістом, а й намагається знайти відповідні об’ємні рішення. На виставці художник представить різьблені дерев’яні вироби «Материнство», «Прариба», «Янгел, що сидить». Будуть роботи, створені на папері в техніці пастелі «Легенда», «Легенда II», «Легенда III», на полотні олійними фарбами «Дерево життя», «Червона земля», «Знак», «Перевізник», «Послання богам».
    Незбагненне і містичне потойбіччя представлене у творчості Анатолія Фурлепа. У роботах митець формує космічну модель цариці степу з енергетичних потоків світла, що випромінюють створені сюжети, як переживання сакральності буття та історії. Це картини «Безкінечно вічно», «Зорепад», «Діалог», «Трагедія», виконані пером, тушшю, а також олійні полотна «Рожевий звір», «Ультрамариновий перевізник», «Моя цвітка», «Голос трави». У графічних роботах Анатолія Фурлепа прочитуються символи кола, чаші, писанки. Таємні знаки органічно доповнюють абстрактні сюжети і нагадують петрогліфи.
    Урочисте відкриття виставки «Кам’яна Могила. Реінкарнація» відбудеться у п’ятницю, 10 лютого, о 16 годині у виставковій залі Львівського музею історії релігії, що у Львові на площі Музейній, 1.

 

                                   Руслана Бубряк, Ірина Цебенко, Олена Малюга,
 наукові співробітники ЛМІР
                  телефони: (38032) (34) 31 036, 235 61 00, 235 70 07, 26148 22

3596282079.gif661515159.gif1713546332.gif